Test Nissanu NP300 Navara – Atlet z východu
Designéři odvedli kus práce. Auto oproti předešlé generaci omládlo, ačkoli dominující maska chladiče se nápadně podobá jejímu předchůdci. Moderní trendy jízdních vlastností SUV dnes pomalu přechází i do segmentu Pickupů. Jak se auto chová na silnici? Je vhodný na dovolenou? Jaké novinky Navara přinesla a co zůstalo z minulé generace?
Hlavní LED světlomety a okna jsou vysoko posazeny, což vytváří atletický dojem. Metalické lakování v barvě žlutá Savannah vybočuje z moderních šedých trendů a rozhodně zaujme. Na bocích auta lze najít nášlapy usnadňující nastupování. Chromový zadní nárazník se dá vybavit parkovacími senzory a vedle kliky nákladových dveří je parkovací kamera.
Sjednocený interiér
Interiér prošel kompletní proměnou a sjednotil svůj vzhled s ostatními modely značky Nissan, snad kromě panelu přepínání pohonu a redukce, který si vypůjčil z předchozí Navary. Přední vyhřívaná sedadla sice vypadají obyčejně, ale ani po dlouhé cestě z nich nebolí záda nebo hýždě.
Středovému panelu vévodí dotyková obrazovka ukrývající navigační systém, audio a panoramatický parkovací asistent, který usnadní manipulaci s dlouhým Pickupem. Ve výbavě je také asistent řízení klesání a elektrická uzávěrka zadního diferenciálu.
Čtyři válce stačí, když dvě turba tlačí
Navaru si lze pořídit pouze s přeplňovaným turbodieselem 2,3 litru o výkonu 117 kilowatů nebo 140 kW. Točivý moment 450 Nm je k dispozici od 1500 do 2500 otáček za minutu, proto se NP300 může pyšnit svižnou akcelerací. Rychlejší převody nabídnou výhodu pro jízdu v terénu, ale při dálničních rychlostech už zbytečně točí 3000 ot./min, přestože má auto šestistupňový manuál.
Zvýšený posez nabízí potřebný rozhled a komfort. Ostatně samotné auto svými rozměry budí na silnici respekt. Jako s každým dlouhým vozem je obtížnější najít místo k parkování, na druhou stranu obrubník nebo chodník nejsou překážkou. Páka šestistupňové převodovky se stejně jako v minulé generaci neposlušně klepe v rytmu jízdy. Samotné přeřazení nejde úplně hladce, stále cítit tu dělnickou převodovku známou z let minulých.
Kdo se bojí, nesmí do lesa
Zadní náprava vozu je nezávisle zavěšená, což rozhodně přispělo komfortu na silnicích. Nezpevněné a rozbité cesty zvládá NP300 hravě. Na kličkování mezi stromy a kořeny nebyl vůz stvořen, ovšem křížení náprav zvládá neočekávaně dobře. Jako všechny Pickupy je i Navara limitovaná dlouhým rozvorem, spojeným s hrozbou uvíznutí auta.
Syndrom SUV negativní
Nový Nissan Navara prošel inovacemi, které vylepšili jeho chování na silnici. Příjemný ergonomický interiér nabídne komfort i pro dlouhé cestování. Vítaným vylepšením jsou hlavní LED světlomety a čtyři parkovací kamery. Průměrná spotřeba se pohybuje kolem 10 l / 100 km a akceleraci doprovází typický hučivý zvuk sání. NP300 stále nezapomněla být terénním Pickupem s pohonem 4×4, který se nebojí ušpinit mimo silnice.
Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 2298 cm3
Výkon: 140 kW (190 k) při 3750 1/min
Točivý moment: 450 Nm při 1500 – 2500 1/min
Rychlost: 184 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: 10,8 s
Spotřeba (město/mimo město/kombinovaná): 6.9 / 6.3 / 6.0
Provozní hmotnost: 2087 kg
Nosnost: 948 kg
Rozměry, vč. zp. zrcátek: 5330 x 2085 x 1840 mm
Rozvor: 3150 mm
Rozměry nákladového prostoru: 1578 x 1560 mm