Test Peugeot 5008 GT 2.0 HDI – Totální moderna

Dřevěné dekory v interiéru, prošívaná alcantara. Místo budíků displej. Trochu ulítlý exteriér. Ještě šílenější vnitřek. Nová 5008 se vůbec nepodobá svému modelovému předchůdci. Z MPV je SUV. Navíc dost luxusní. A co víc, sedmimístný francouzský elegán přináší naprosto úchvatný interiér.

Asi nejpůsobivější je ten prožitek v noci. Odlesky pouličních lamp se míhají na palubní desce, auto plyne středem města a uvnitř se v tlumeném světle odehrává půvabná virtuální show. Je to trochu jako ve všech těch ultra high-tech mileniálních filmech, které každý sci-fi fanatik tak bezbřeze zbožňuje. Totálně kosmický interiér si designérské trio Daniel, Deberdt a Rapatel opravdu vychutnalo.

Moderní Peugeot

Takový plně digitální přístrojový štít, co v Rennes vymysleli už pro menší 3008, posunuje automobilovou modernu o pořádný kus dál. Všechno se v něm ustavičně hýbe, přesouvá, otáčí. Je plný naskriptovaných grafických cinkrlátek a působí jako samostatná počítačová hra přímo tam, kde jiná auta zatvrzele drží statické budíky s obyčejnými ručičkami.

Nekonvenční, drobný a oboustranně zploštělý volant s jádrem ve tvaru diamantu dokonale ladí s osobitým vesmírem 5008. Stejně jako velkolepě pojatý středový tunel. I nádherně tvarovaná a návykově příjemná alcantarová křesla. Je to jako si sednout do úplně jiného světa. Jestli řidiče něčím Peugeot spolehlivě dostane, je to právě i-Cockpit.

Čistě módní záležitost

Samozřejmě že tímhle ekvilibristickým návrhářstvím utrpěl jednak vnitřní prostor, jednak ergonomie. Vypínání stop-start systému je v nabídce infotainmentu, a ne přes tlačítko na palubce. Multimediální systém samotný je občas dost nemotorný, trvá mu to.

Těch pár ovládacích tlačítek na středové konzoli i jejich funkce trošku mate. Od širokého tunelu pak bolí pravá čéška a sedadla rozhodně nejsou pro korpulentní postavy. Dlouho a obtížně bude člověk hledat ideální polohu za volantem. Poměrně výstřední exteriérový design taky nelahodí všem očím. O vnitřku nemluvě.

Jde o jasné poselství Peugeotu jako nesmírně povedenou a absolutně plnohodnotnou image story novodobých modelových řad tohoto francouzského výrobce. Tohle auto je do města, pro zábavu, aby se líbilo.

Sedmimístný francouzský elegán má skutečně rozšafný rozvor 2840 milimetrů a poměrně slušnou světlou výšku 236 milimetrů. A daří se mu především to hlavní, co Peugeot od přesunu 5008 od MPV k SUV žádal, tedy upgrade směrem k luxusnější konkurenci.

Vrcholné provedení GT pak dostalo dvoulitrový turbodiesel, který se pyšní 180 koňmi a šestistupňovou automatickou převodovkou. Je silný, pružný, s trvale příznivou spotřebou lehce nad 6,5 litrem. To je ale to poslední, co zákazníky podobných řad zajímá. Tohle je prostě stylovka.

Základní technické údaje:

Motor: vznětový čtyřválec

Objem: 1997 cm3

Výkon: 132 kW (180 k)

Točivý moment: 400 Nm

Rychlost: 208 km/h

Zrychlení 0–100 km/h: 9,1 s

Spotřeba (město/mimo město/kombinovaná): 5,5/4,4/4,8

Pohotovostní hmotnost: 1530 kg

Rozměry: 4641 x 1844 x 1646 mm

Rozvor: 2681 mm

Objem zavazadlového prostoru: 780 l / 1940 l