Proč by americké prodejny marihuany měly napodobovat design a zázemí Apple Storů

Architektura a designový interiér Apple Storů vždy sloužily jako inspirativní prvky pro řadu firem z různých odvětví. Nově by se však tohoto trendu minimalistických prodejen, založených na prosklených částech, masivních stole nebo vysázené zeleni, měl chytit netradiční byznys, který rapidně roste v Severní Americe – legální prodej marihuany.

Od doby, co se ve vybraných zemích Spojených států (a nově také v Kanadě) začala legalizovat marihuana k rekreačnímu užívání, začínají vznikat startupy, které tento segment podporují ze všech stran. Nejčastější je pravděpodobně rozvážka, do níž se angažuje i například rapper Snoop Dogg.

Stejně jako rozvážka jsou zásadní i samotné výdejny, kde se marihuana prodává. Ty nicméně nevypadají nijak atraktivně (co se týče designu nebo „zážitkového“ nakupování) a podle bývalého marketingového ředitele Coca-Coly v EU a současně podporovatele marihuanového byznysu, by měla přijít zásadní změna. A rovnou po vzoru Applu.

Jak říká pro server Business Insider, marihuanové startupy by si měly osvojit způsob prodeje, jakým disponuje právě gigant z Cupertina. Veškeré marihuanové produkty (od klasických „sáčků“ po ubalené jointy, vaporizéry a další doplňky) by měly být nabízeny v decentním pojetí, založeném na tradičních barvách a jednoduchých křivkách.

Právě minimalismus v tomto odvětví dává perfektní smysl. Jelikož se toto odvětví teprve rozvíjí, startupy si mohou všímat, co v ostatních tržních segmentech funguje. A zcela jednoznačně vede právě jednoduchost spojená s líbivým designem, kterou reprezentuje Apple (a samozřejmě i řada dalších).

Co se pak týče nabízení těchto produktů, ideálním místem pro tento sortiment by měl být v prostorách, které se podobají právě Apple Storům. Jednoduše řečeno: Apple Store bez iPhonů, Maců a Apple Watch, ale s jointy, pytlíčky a vaporizéry.

Bývalý marketingový ředitel navíc dodává, že by se zájem o marihuanu mohl znásobit až 25krát. Nehledě na to, že by to celému segmentu mohlo přinést miliardy dolarů.

Co je Apple Store?

Apple Stores je řetězec maloobchodních prodejen vlastněných a provozovaných společností Apple Inc., které prodávají počítače, software a další produkty značky Apple. Tyto prodejny slouží jako kontaktní místo mezi společností Apple a jejími zákazníky a poskytují osobní zákaznický servis, podporu a školení.

Apple Stores se nacházejí na frekventovaných místech, jako jsou nákupní centra a nákupní čtvrti, a nabízejí širokou škálu produktů Apple, včetně počítačů Mac, iPhonů, iPadů, hodinek Apple Watch, Apple TV a příslušenství. Poskytují také individuální nastavení, školení a podporu pro produkty Apple.

Prodejny nabízejí řadu služeb, včetně schůzek v Genius Baru, kde se poskytuje technická podpora a poradenství, programu Apple Camp, který poskytuje bezplatné workshopy pro děti, programu One to One, který poskytuje osobní školení o produktech Apple, a programu Apple Trade-In, který umožňuje zákazníkům vyměnit svá stará zařízení za kredit na nákup nových.

Prodejny Apple Store se staly cílem zákazníků, kteří chtějí zakoupit produkty Apple. Prodejny mají moderní, minimalistický design s dřevěnými stoly, jasným osvětlením a velkými videoobrazovkami. Genius Bar je všeobecně uznáván jako symbol obchodu Apple Store a je jedním z hlavních důvodů, proč zákazníci obchody navštěvují.

Apple Stores jsou pro společnost úspěšné, má více než 500 prodejen v téměř dvou desítkách zemí a prosperující internetový obchod. Prodejny pomohly společnosti Apple získat vedoucí postavení v technologickém průmyslu a staly se cílem zákazníků, kteří si chtějí koupit nejnovější produkty Apple.

Apple Store – historie

Apple Store byl spuštěn ve Spojených státech v roce 2001 a od té doby se rozšířil na více než 500 obchodů v téměř 20 zemích. Apple Store nabízí zákazníkům pohodlné nakupování s různými možnostmi nákupu produktů a služeb.

Historie obchodu Apple Store sahá až do počátků společnosti, kdy byl Apple ještě začínajícím výrobcem počítačů. V roce 1978 otevřela společnost Apple svůj první maloobchodní obchod v nákupním centru Valley Fair v kalifornském Cupertinu. Obchod byl zpočátku úspěšný, prodával Apple II a další produkty Apple, ale brzy se setkal s konkurencí jiných obchodů, například RadioShack.

V devadesátých letech začala společnost Apple rozšiřovat svou přítomnost na maloobchodním trhu a v roce 2001 otevřela svůj první „vlajkový“ obchod v Tysons Corner ve Virginii. Obchod se vyznačoval elegantním, moderním designem a nabízel zákazníkům možnost osobně si vyzkoušet a zakoupit produkty Apple. Úspěch prvního Apple Store vedl k otevření dalších prodejen v dalších velkých městech po celých Spojených státech.

V roce 2003 otevřela společnost Apple svůj první mezinárodní obchod v japonském Tokiu. Společnost pokračovala v rozšiřování své přítomnosti v dalších zemích a otevřela prodejny ve Velké Británii, Francii, Německu, Švýcarsku a dalších zemích. Do roku 2010 měla společnost po celém světě více než 200 prodejen.

Dnes je Apple Store jedním z největších maloobchodních obchodů na světě. Nabízí široký výběr produktů, včetně iPadů, iPhonů, počítačů Mac, hodinek Apple Watch a dalších. Obchod nabízí také řadu služeb, například bezplatné workshopy, osobní nastavení a technickou podporu. Apple Store je stále oblíbeným cílem zákazníků po celém světě a jeho úspěch je důkazem snahy společnosti nabízet zákazníkům jedinečné a pohodlné nakupování.

Apple Store po světě

Prodejny Apple jsou jedny z nejznámějších a nejznámějších maloobchodních prodejen na světě. Prodejny Apple se nacházejí ve velkých městech po celém světě a jsou v nich nejnovější produkty a příslušenství Apple. Prodejny Apple jsou víc než jen místem pro nákup produktů – jsou centrem kreativity a spolupráce.

Prodejny Apple jsou navrženy tak, aby byly zážitkem, který se nepodobá žádnému jinému. Prodejny Apple jsou navrženy tak, aby zákazníky inspirovaly a potěšily – od elegantní moderní architektury až po pečlivě vybraný sortiment produktů. V prodejnách Apple jsou nejnovější produkty a příslušenství Apple a praktické ukázky nejnovějších technologií. Zákazníci si mohou produkty vyzkoušet na vlastní kůži v příjemném a útulném prostředí.

Prodejny Apple slouží také jako místo pro učení a sdílení nápadů. V prodejnách Apple se konají workshopy a semináře, na kterých se zákazníci mohou dozvědět více o jejich produktech a o tom, jak je co nejlépe využít. Prodejny Apple jsou také místem, kde se zákazníci dozví nejnovější informace o připravovaných produktech Apple.

Prodejny Apple nabízejí také služby osobního nastavení a technickou podporu. Zákazníci zde mohou získat pomoc s nastavením svých produktů a řešením případných problémů.

Kromě maloobchodních prodejen má společnost Apple také síť internetových obchodů. Internetový obchod Apple nabízí stejný výběr produktů a příslušenství jako kamenné prodejny, ale umožňuje zákazníkům nakupovat z pohodlí domova. Zákazníci mohou v internetovém obchodě také zjišťovat dostupnost produktů a sledovat stav své objednávky.

Prodejny Apple jsou jedinečným zážitkem, který se nepodobá žádnému jinému. Od moderního designu přes výběr produktů až po semináře – prodejny Apple poskytují zákazníkům zážitek, který je poučný i zábavný. Ať už si zákazníci chtějí zakoupit produkty, dozvědět se více o svých výrobcích nebo jen prozkoumat nejnovější technologie, prodejny Apple jsou pro ně ideálním místem.

Kde jsou Apple Story?

Apple Stores se nacházejí po celém světě, například ve Spojených státech, Kanadě, Číně, Japonsku a Velké Británii.

Ve Spojených státech se Apple Stores nacházejí v mnoha velkých městech a státech, například v New Yorku, Kalifornii, Texasu a na Floridě. Zákazníci mohou i zde využít mnoha seminářů a akcí, které Apple Stores nabízejí, jako jsou kurzy fotografování a předvádění nových produktů Apple.

V Kanadě se Apple Stores nacházejí také ve velkých městech, jako je Toronto, Montreal a Vancouver. Tyto prodejny nabízejí stejné produkty a služby jako jejich americké protějšky, včetně oprav iPhonů a technické podpory. Zákazníci mohou také využít mnoha seminářů a akcí, které Apple Stores v Kanadě nabízejí, jako jsou kurzy programování a setkání pro uživatele Apple Watch.

V Číně se Apple Stores nacházejí rovněž ve velkých městech, jako je Peking, Šanghaj a Kanton. Tyto prodejny nabízejí stejné produkty a služby jako jejich americké a kanadské protějšky, včetně oprav iPhonů a technické podpory. Zákazníci mohou také využít mnoha workshopů a akcí, které Apple Stores v Číně nabízejí, například jazykové kurzy a workshopy hudební tvorby.

V Japonsku se Apple Stores nacházejí v městech, jako je Tokio, Ósaka a Fukuoka. Zákazníci mohou také využít mnoha seminářů a akcí, které Apple Stores v Japonsku nabízejí, jako jsou herní turnaje a předvádění nových produktů Apple.