Apple do svých map investoval miliardy dolarů. Od začátku prý k cílům patřilo soukromí a bezpečnost

Apple Mapy byly spuštěny už před několika lety, přesto si u mnohých stále tak docela nenapravily reputaci zkaženou hned na začátku. I když už dávno neplatí, že podle map výrobce iPhonu jeden nikdy neví, kam dojde, stále v mnohem zaostávají za Googlem. Apple se přesto usilovně snaží situaci změnit, což dokazují jeho investice – za vývoj map utratil už miliardy dolarů.

Mapy od Googlu měly obrovský časový náskok. To jim umožnilo jednak získat více a detailnějších podkladů a jednak si vybudovat uživatelskou základnu, která pak neměla příliš důvodů měnit. Přesná čísla používání map od Googlu a Applu na iOS nejsou známá, společnost je neposkytla ani na žádost soudu s tím, že data o popularitě aplikací třetích stran nesbírá.

Žádost byla součástí souboru otázek, které Apple dostal v rámci vyšetřování, zda nezvýhodňuje v App Storu vlastní aplikace na úkor jiných. Jednou z odpovědí firmy byla právě informace o miliardových investicích do vývoje vlastních map od jejich uvedení v roce 2012.

Nějaké číslo naznačující úspěšnost Google map a jim blízkému Waze se ale přeci jen objevilo. Tyto aplikace v průběhu posledních let zaznamenaly stovky milionů stažení. Přesto zůstává srovnání s řešením Applu čistě ve sféře těžko podložitelných odhadů, stejně jako konkrétnější částka vložená do vývoje vlastních map.

Americký soud se vývojáře iOS a provozovatele App Storu samozřejmě ptal také na mnoho dalších témat. Patřily mezi ně například možnost smazat nebo nahradit Safari, podmínky využívání různých (vlastních nebo od Applu) platebních systémů aplikací třetích stran a spolupráce systémových funkcí s aplikacemi třetích stran.

Zákonodárce zajímaly také důvody, proč výrobce poměrně striktně omezuje možnosti neautorizovaných servisů. Apple argumentoval, že jím nabízené produkty jsou velmi komplexní a jejich správná a kvalitní oprava vyžaduje zvláštní trénink.

Kromě systému, který servisům uděluje oficiální certifikaci, pak byly zmíněny také nové programy poskytující potřebné podklady a nástroje pro některé základní úkony také neautorizovaným servisům.

Apple Maps

Apple Maps je mapová aplikace vyvinutá společností Apple pro zařízení s operačním systémem iOS. Ačkoli tato aplikace byla při svém uvedení v roce 2012 kritizována pro mnoho chyb a nedostatků, od té doby prošla mnoha vylepšeními a stal se z ní konkurent Google Maps.

Jedním z hlavních důvodů, proč Apple vyvinul vlastní mapovou aplikaci, byla snaha o zlepšení uživatelského rozhraní a integrovaných funkcí s dalšími aplikacemi iOS. Ačkoli Apple Maps v začátcích měla problémy s přesností a úplností dat, dnes je již velmi spolehlivá a poskytuje užitečné informace o navigaci, dopravě a místním vyhledávání.

Apple Maps nabízí mnoho funkcí, které usnadňují navigaci a vyhledávání. Mezi nejpopulárnější patří:

Podrobné mapy

Apple Maps obsahuje podrobné mapy s možností přibližování a pohybu po mapě. Uživatelé mohou zobrazit ulice, budovy, parky a další důležité body zájmu.

Navigace

Aplikace poskytuje nejen podrobné pokyny pro jízdu autem, ale také pro chůzi, cyklistiku a veřejnou dopravu. Uživatelé mohou nastavit své preferované způsoby přepravy a Apple Maps je naviguje na nejkratší cestu k cíli.

Živé dopravní informace

Apple Maps sleduje aktuální dopravní situaci a poskytuje uživatelům informace o zácpách, rychlostech pohybu a předpokládaných časech příjezdu. Toto je velmi užitečné při plánování cesty, protože uživatelé mohou vybrat nejoptimálnější trasu.

Místní vyhledávání

Apple Maps obsahuje rozsáhlou databázi místních podniků, restaurací, obchodů a dalších zajímavých míst. Uživatelé mohou snadno vyhledat konkrétní místo pomocí klíčových slov nebo prozkoumat okolí pomocí kategorií.

Integrace s dalšími aplikacemi

Apple Maps je také integrována s dalšími aplikacemi iOS, jako je Siri, iMessage a Kalendář. Uživatelé mohou například plánovat schůzky přímo v aplikaci Kalendář a Apple Maps jim připomene o odjezdu včas.

Přestože Apple Maps stála dostala kritiku za své počáteční nedostatky, Apple se od té doby snažil aplikaci stále vylepšovat a přinášet nové funkce. Jedním z důkazů toho je například přidání doplňkových funkcí jako jsou virtuální prohlídky míst a vylepšené vizualizace.

Apple Maps je nyní plnohodnotnou mapovou aplikací, která konkuruje Google Maps a jiným populárním mapovým službám. Její přesnost a spolehlivost jsou vysoké a navíc nabízí uživatelské rozhraní integrované s dalšími aplikacemi Apple.

Především uživatelé zařízení s iOS mohou využívat všechny výhody této mapové aplikace, která je ideální pro plánování cest, dopravní navigaci a vyhledávání místních podniků.

Google Mapy

Google Maps je jednou z nejpopulárnějších navigačních aplikací na světě, která umožňuje uživatelům najít nejkratší cestu mezi dvěma body, zobrazovat aktuální dopravní situaci nebo hledat nejrůznější místa zájmu. Tato aplikace se stala neocenitelným průvodcem pro cestovatele, řidiče i pěší chodce.

Google Maps vznikly v roce 2005 jako online mapování neznámého světa. Postupem času se aplikace stala stále sofistikovanější a nabídla uživatelům mnoho funkcí, které usnadňují jejich každodenní život. Jednou z nejatraktivnějších funkcí je určování nejoptimálnější trasy.

Uživatel jednoduše zadá počáteční a cílovou adresu a Google Maps mu nabídne nejkratší a nejrychlejší možnosti, včetně aktuální dopravní situace. Tímto způsobem si uživatelé mohou ušetřit čas i peníze, protože se vyhnou zbytečným zácpám a přeplněným silnicím.

Díky Google Maps si mohou také uživatelé najít nejrůznější místa zájmu v okolí. Ať už se jedná o restaurace, hotely, pamětihodnosti nebo obchody, aplikace poskytne přesné informace o adrese, hodnocení, otevírací době či fotografie. To je velmi užitečné pro turisty, cestovatele či obyčejné uživatele, kteří hledají nová místa k objevování.

Další funkcí, které Google Maps nabízí, jsou například možnost vyhledávat veřejnou dopravu, plánovat trasu jízdního kola nebo dokonce i pěší trasy. Uživatelům také umožňuje uložit si své oblíbené místa či trasy a synchronizovat je s ostatními zařízeními.

Google Maps využívá mnoho dat a informací, které jsou neustále aktualizovány. Kromě toho umožňuje také uživatelům přidávat recenze, hodnocení a fotografie míst, která navštívili. To přispívá k vytváření komunitního prostoru, kde si uživatelé mohou sdílet své zkušenosti a doporučení.

Celkově lze říci, že Google Maps jsou velmi užitečnou a praktickou aplikací, která nám pomáhá orientovat se ve světě. Bez ohledu na to, zda se cestuje autem, hledá se místo pro oběd nebo plánuje trasa na kole, Google Maps jsou nepostradatelným pomocníkem. S jejími přesnými mapami, informacemi o dopravě a místech zájmu nám usnadňuje každodenní život a pomáhá nám objevovat nová místa a zážitky.

Investice společnosti Apple

Společnost Apple je jednou z předních technologických firem na světě a její akcie jsou oblíbenou investiční volbou mnoha investorů. Od svého založení v roce 1976 se Apple stal symbolem inovativních produktů a revolučních technologií, jako je iPhone, iPad, Mac a další.

Investování do společnosti Apple může být atraktivní pro mnoho důvodů. Za prvé, firma má silnou a věrnou zákaznickou základnu, která je ochotná platit vysoké ceny za produkty této společnosti. To znamená, že společnost Apple má stabilní příjmy a potenciál dlouhodobého růstu.

Dále, Apple je známý svým inovačním přístupem a schopností vytvářet unikátní produkty, které se stávají hitem mezi uživateli. Nové verze iPhone nebo iPadu vždy přinášejí vylepšení a nové funkce, což vzbuzuje zájem zákazníků a vede k vyšší poptávce.

Kromě toho, Apple má také silnou finanční pozici, která je důležitá pro investory. Společnost měla v minulých letech vysoké zisky a disponuje velkou hotovostní rezervou. To jí umožňuje financovat výzkum a vývoj nových produktů, akvizice dalších společností a také vyplácet dividenda svým akcionářům.

Co se týče rizik investování do Apple, jedním z největších je závislost na prodeji iPhone. I když iPhone je stále velmi populární, jeho prodej může být citlivý na ekonomické a tržní změny, nebo na konkurenci, která přichází s novými inovacemi. To znamená, že pokles prodeje iPhone by mohl negativně ovlivnit výsledky společnosti a její hodnotu akcií.

Dalším rizikem je také závislost na dodavatelích. Apple spoléhá na dodávky komponentů ze zahraničí, a pokud by došlo k nějakým problémům v dodavatelském řetězci, mohlo by to mít negativní dopad na výrobu a prodej společnosti.

Při investování do Apple je tedy důležité sledovat nejen výkonnost společnosti a inovativní produkty, ale také globální ekonomické a tržní podmínky, konkurenci a další faktory, které mohou ovlivnit její výsledek. Investoři by měli také zvážit dlouhodobou strategii a diverzifikovat svůj investiční portfolio, aby minimalizovali riziko spojené s jedinou investicí.

Celkově lze říci, že investování do společnosti Apple může být atraktivní volbou díky silné zákaznické bázi, inovativnímu přístupu a finanční stabilitě. Nicméně, jako u každé investice, je důležité provést důkladný výzkum a zvážit všechna rizika spojená s investováním do určitého podniku.