Apple prohrál soudní spor o trademark sloganu Tick Different s hodinkářskou společností Swatch

Když se řekne „Think Different“, většina lidí si pravděpodobně vzpomene na Apple. Tento ikonický slogan pochází z reklamní kampaně z roku 1997 a podobně jako třeba reklama 1984 se stal zcela zásadní částí nejen marketingové historie společnosti, ale jejího vnímání v kultuře obecně.

Když se ovšem řekne „Tick Different“, podle soudního rozhodnutí sporu o trademark by se měla vybavit spíše švýcarská mainstreamová značka hodinek Swatch.

Slogan „Tick Different“ firma Swatch použila při propagaci svých analogových chytrých hodinek s NFC v roce 2017 a od té doby probíhal také soudní spor, ve kterém Apple žaloval švýcarskou firmu za porušení jeho trademarku. Odkazoval přitom na zjevnou extrémní podobnost sloganů „Tick Different“ a „Think Different“, od jejich znění při promluvě po jejich netypický gramatický tvar.

„Think Different“ přitom není pouze významný z hlediska historie marketingu Applu, ale byl součástí jedné z nejznámějších reklamních kampaní obecně. Její významnou součástí bylo také video Crazy Ones, sdělující myšlení Applu a jeho postavení ve společnosti.

Je přitom možná poněkud ironické, že „Think Different“ se považuje na přímou reakci Applu na slogan použitý v reklamní kampani IBM, který hlásal prosté „Think“. Jedním z hlavních argumentů Swatch proti žalobě Applu bylo, že podobnost jejich sloganů je čistě náhodná a že „Tick Different“ odkazuje k sloganu firmy z osmdesátých let, který říkal: „Always different, always new.“

Apple se původně pokusil zablokovat použití sloganu Swatch prostřednictvím stížnosti u Švýcarského federálního institutu pro dušení vlastnictví. Po tom, co byla jeho stížnost zamítnuta, rozhodl se firmu žalovat u soudu za porušení trademarku.

Pro vyhrání sporu mu bylo stanoveno poměrně náročné kritérium, kdy by slogan „Tick Different“ musel být spojen s Applem u více než poloviny obyvatel Švýcarska.

Nyní po dvou letech ale švýcarský soud žalobu Applu opět zamítl na základě toho, že nebyl schopen poskytnout dostatečnou evidenci pro svoje tvrzení o porušení trademarku. Není to přitom zdaleka poprvé, co Apple ve sporech se Swatch neuspěl.

V roce 2014 mu bylo zakázáno použít název iWatch kvůli přílišné podobnosti s názvem iSwatch a v roce 2015 Swatch dokonce uspělo s trademarkem fráze „One more thing“.

Vzhledem k tomu, že tento soud proběhl ve Švýcarsku a týkal se švýcarské hodinkářské společnosti, lze hovořit o sporu mezi Applem s švýcarským hodinkářským průmyslem obecně. Ten si díky své specifické zákaznické skupině sice i nadále udržuje poměrně dobré tržby, Apple ale prodá více hodinek, než celý švýcarský hodinkářský průmysl.

Nejspíš není vůbec na místě zpochybňovat nezávislost švýcarských soudů v tomto ohledu, ale spory Applu s Swatch jsou zajímavým fenoménem odkazujícím k napětí mezi tradičnějším a luxusnějším pojetím horologie a vysoce moderním a utilitárním přístupem Applu.

Apple vs. IBM

Spor mezi společnostmi Apple a IBM je dlouhý a historický a trvá již od počátku 80. let, kdy si obě společnosti začaly konkurovat na trhu s osobními počítači. Rivalita mezi společnostmi Apple a IBM byla důležitou silou v počítačovém průmyslu, kde obě společnosti soupeřily o podíl na trhu a technologickou převahu.

Jádrem sporu mezi společnostmi Apple a IBM je boj o technologickou převahu. Společnost Apple byla vždy známá svými inovativními produkty, zatímco IBM byla považována za spolehlivou, ale konzervativnější technologickou společnost. To z obou společností učinilo přirozené rivaly.

Kromě technologické rivality existuje mezi společnostmi Apple a IBM také obchodní rivalita. Společnost Apple je známá svými produkty zaměřenými na spotřebitele, zatímco IBM se více zaměřuje na podniková řešení. Tento rozdíl v zaměření vedl k velké konkurenci mezi oběma společnostmi, pokud jde o podíl na trhu a ceny.

Soupeření mezi společnostmi Apple a IBM vyvrcholilo slavnou reklamou na Macintosh z roku 1984, která si vzala na mušku dominanci IBM na trhu s počítači. Reklama byla vnímána jako přímá výzva nadvládě IBM a pomohla upevnit image společnosti Apple jako rebela.

Rivalita mezi společnostmi Apple a IBM trvá dodnes a obě společnosti stále soupeří o podíl na trhu a technologickou převahu. Nedávný úspěch společnosti Apple na trhu chytrých telefonů a tabletů ji postavil do silné pozice, díky níž může zpochybnit dominantní postavení IBM na podnikovém trhu.

Spor mezi společnostmi Apple a IBM je dlouhý a historický spor, který měl zásadní vliv na počítačový průmysl. Obě společnosti jsou rivaly od počátku 80. let a jejich soupeření bylo hnací silou inovací a konkurence v tomto odvětví. Vzhledem k nedávnému úspěchu společnosti Apple na trhu mobilních zařízení bude tato rivalita pravděpodobně pokračovat i v příštích letech.

Firma Swatch

Swatch je švýcarská hodinářská firma, která se prosadila již v roce 1983, kdy byla založena. Společnost se stala známou v oblasti módy a nabízí stylové a cenově dostupné hodinky, které se staly nezbytným doplňkem. Společnost Swatch je známá svými pestrými vzory, inovativními technologiemi a cenovou dostupností.

Společnost Swatch vznikla jako reakce na luxusní hodinářský průmysl, který se stal příliš drahým. Společnost chtěla nabídnout hodinky, které by byly módní a zároveň dostupné běžnému spotřebiteli. První kolekce společnosti se jmenovala „Swatch Originals“ a představovala pestrobarevné plastové hodinky s quartzovým strojkem. Hodinky se staly hitem a společnost Swatch brzy prodávala miliony hodinek po celém světě.

Úspěch společnosti Swatch je založen na její schopnosti udržet si náskok díky inovativnímu designu a technologiím. Její modely jsou vyrobeny z různých materiálů, od nerezové oceli a hliníku až po plast, a mnoho hodinek je vodotěsných. Společnost také vyrábí hodinky s různými funkcemi, včetně chronografů, budíků a GPS. Hodinky Swatch jsou také známé svou dlouhou výdrží baterie a cenovou dostupností.

Společnost Swatch se stala módní ikonou a její hodinky se objevují ve filmech, televizních pořadech a módních časopisech. Společnost také spolupracovala s některými z nejznámějších světových návrhářů, včetně Jeana Paula Gaultiera a Keitha Haringa.

Swatch je symbolem stylu, inovace a cenové dostupnosti. Hodinky této společnosti jsou stylové, funkční a dostupné za ceny, které si může dovolit každý.

Historie Swatch

Swatch je švýcarská značka hodinek, kterou v roce 1983 založil Nicolas Hayek a která sídlí ve švýcarském Bielu. Je dceřinou společností skupiny Swatch Group, největšího výrobce hodinek na světě.

Společnost Swatch se zrodila z krize švýcarského hodinářského průmyslu na počátku 80. let, kdy se tento průmysl snažil konkurovat náporu quartzových hodinek z Japonska. Ve snaze oživit švýcarský hodinářský průmysl navrhl Nicolas Hayek vytvoření nového typu hodinek, které by byly cenově dostupné a zároveň módní.

První hodinky Swatch byly uvedeny na trh v roce 1983. Byly to cenově dostupné, stylové a barevné plastové hodinky, které způsobily revoluci v hodinářském průmyslu. Design byl inspirován designovou školou Bauhaus a hodinky byly vyrobeny ze vstřikovaného plastu a byly vybaveny quartzovým strojkem.

První hodinky Swatch měly obrovský úspěch a během prvního roku se jich prodalo více než dva miliony kusů.

Úspěch prvních hodinek Swatch vedl v 90. letech k rychlé expanzi. Společnost začala diverzifikovat svůj sortiment a nabízet různé styly, barvy a velikosti. Vydávala také limitované edice hodinek, které se staly oblíbenými mezi sběrateli.

V roce 2000 společnost Swatch pokračovala v rozšiřování sortimentu a představila hodinky s více časovými pásmy, chronografy, a dokonce i hodinky na solární pohon. Pokračovala také v experimentování s novými materiály a designy, včetně hodinek ze dřeva, kovu a dokonce i kůže.

Dnes je Swatch jednou z nejznámějších hodinářských značek na světě a stala se symbolem švýcarského řemeslného umění a designu a její hodinky patří stále k nejoblíbenějším na světě.

Zajímavosti Swatch

  • Zkratka Swatch znamená „druhé hodinky“. Když byla společnost založena, jejím záměrem bylo vytvořit hodinky, které by byly cenově dostupné a zároveň módní. Název „Swatch“ vznikl spojením slov „second“ (druhý) a „watch“ (hodinky).
  • Všechny hodinky Swatch se vyrábějí ve Švýcarsku. Společnost má vlastní továrnu ve švýcarském Grenchenu, kde se každé hodinky vyrábějí ručně.
  • Hodinky Swatch jsou víc než jen hodinky – jsou módní záležitostí. V průběhu let společnost spolupracovala s některými z největších módních jmen, včetně Jean-Paula Gaultiera, Vivienne Westwoodové a Marca Jacobse.
  • Swatch byla první společností, která představila quartzové hodinky. Revoluční hodinky „Swatch Quartz“ byly uvedeny na trh v roce 1983 a způsobily revoluci v hodinářském průmyslu.
  • Od svého uvedení na trh vydala společnost Swatch více než 1000 modelů hodinek. Společnost stále vydává každý rok nové návrhy, často inspirované uměním a kulturou.
  • Hodinky Swatch jsou považovány za vysoce sběratelské. Mnoho sběratelů se specializuje na sbírání historických hodinek nebo hodinek Swatch z limitovaných edic a někteří dokonce vydražili své cenné sbírky za tisíce dolarů.
  • Společnost Swatch vydala několik speciálních edic hodinek k připomenutí výjimečných událostí, například olympijských her. Společnost také vydala hodinky k příležitosti uvedení filmů, jako jsou Hvězdné války a Pán prstenů.

Zajímavosti Apple Watch

Apple Watch jsou jedny z nejoblíbenějších chytrých hodinek na trhu. Jsou elegantní, stylové a nabité funkcemi, které z nich dělají skvělou volbu pro každého, kdo hledá nositelné zařízení. Hodinky Apple Watch toho ale umí víc, než se na první pohled zdá.

  1. Apple Watch jsou voděodolné

Hodinky Apple Watch jsou navrženy tak, aby byly voděodolné, což znamená, že vydrží řadu vodních aktivit včetně plavání. Hodinky jsou navrženy tak, aby se daly nosit při plavání, a lze je používat i ve sprše a při mytí nádobí.

  1. Apple Watch umí sledovat cvičení

Hodinky Apple Watch mohou sledovat tréninky, včetně běhu, chůze a jízdy na kole. Hodinky umí sledovat srdeční tep, vzdálenost a další metriky, aby pomohly sledovat pokroky a ujistit se, že se z tréninku vytěží maximum.

  1. Apple Watch umí odesílat a přijímat hovory

Hodinky Apple Watch mohou odesílat a přijímat hovory z iPhonu. To znamená, že uživatel může zůstat ve spojení, i když nemá telefon u sebe. Hodinky také podporují audio a videohovory FaceTime.

  1. Hodinky Apple Watch umí sledovat zdravotní stav

Hodinky Apple Watch mohou sledovat údaje o zdraví a kondici, včetně srdečního tepu a úrovně aktivity. Hodinky také obsahují funkci detekce pádu, která může v případě nehody upozornit záchrannou službu.

  1. Hodinky Apple Watch lze používat jako dálkové ovládání

Hodinky Apple Watch lze používat jako dálkový ovladač k televizoru Apple TV. Pomocí aplikace Remote se může z hodinek snadno procházet nabídkami, přehrávat a pozastavovat obsah a upravovat hlasitost.