TEST: Audi Q3 – Značka má svou cenu

Kompaktní SUV prémiové koncernové značky Audi prošlo celkovou modernizací a ukázalo se ve šmrncovním designu plné moderních technologií. Jenže, nezapomněl výrobce při vývoji Q3 na zásadní věci?

Minulá (první) generace kompaktní Q3 vzhledem a nápaditostí nijak zásadně . Teplota se ovládala vypínači světel, rádio nemělo podporu USB, sklopná obrazovka slabé rozlišení a celkově byli řidiči na pochybách, jestli za ty peníze stojí. Současná druhá generace značně zkrásněla a vyšvihla se do sportovního.

To charakterizují diodové světlomety a osmiúhelníková maska chladiče, tolik typická pro nové modely Audi. Prostorná kabina potěší přehledným 10,25palcovým digitálním přístrojovým štítem s vylepšenou grafikou, který nahrazuje klasické ukazatele. Výhodou virtuálního kokpitu je možnost nastavení zobrazovaných dat nebo zrcadlení mapy.

Uprostřed palubní desky je příplatkové on-line multimediální centrum s 10,1palcovou dotykovou obrazovkou, nicméně vzhledem k umístění už ji budou mít vyšší řidiči mimo zorné pole a její sledování bude zbytečně odvádět od řízení. Konkurenční systém od BMW s výše položenou obrazovkou má navrch. V rukou svírá řidič sportovně laděný, ale poměrný velký a tvrdý volant.

Příplatková vyhřívaná sedadla poskytnout příjemnou oporu, ale z větší části je musí člověk ovládat mechanicky. V závislosti na poloze zadních posuvných sedadel nabízí Audi Q3 kufr o objemu 530 až 1525 litrů. Ten kryjí páté dveře s bezdotykovým ovládáním dodávaným na přání. A to je vlastně ten největší úraz Audi. Základní komfortní spotřebiče, které člověk očekává v SUV se startovní cenou přesahující milion jsou za příplatek.