Audi Q8 nabídne mild-hybrid a dotykové ovládání

Od jara letošního roku vypouští Audi na internet skicy a tajemné fotky připravovaného modelu Q8. Luxusní SUV také zachytili fotografové jezdit na Nürburgringu a v jeho okolí. Německý výrobce si vybral pro premiéru dynamicky rozvíjející se čínské město Šen-čen.

Krátce po představení prémiového sedanu A8 vzala Audi útokem také segment plnokrevných SUV. Současný král Audi Q7 hraje teď druhé housle. Vlajková Q8 nabídne mnohem agresivnější design. Nový panovník je oproti „sedmičce“ kratší, širší a nižší. Díky tomu má menší přední i zadní přesah.

Audi Q8

Spolu s dlouhým rozvorem to přinese větší jízdní stabilitu. Celkový dojem mocného auta doplňují 22“ ráfky z lehkých slitin a oranžové lakování karoserie. Přední části dominuje masivní maska chladiče obehnaná širokým plastovým rámováním.

Úzké zadní lampy sdružuje světlovodná linka podobně jako u Fordu Edge. Uvnitř je několik ovládacích dotykových obrazovek včetně digitálního přístrojové štítu. Dokonce i regulace klimatizace se řídí pomocí dotyku, tedy stejně jako v novém Touaregu.

Výrobce montuje pohon 4×4 jako standard do všech modelů Q8. Čtyřicet procent výkonu putuje na přední nápravu a zbylých 60 procent na zadní. Příplatkové adaptivní odpružení umožní zvýšit standardní světlou výšku o 254 mm. Systém dokáže nastavit světlost automaticky v závislosti na jízdních podmínkách.

Ve výbavě na přání nechybí také technologie řízení všech čtyř kol. Ta umožní natočit zadní kola do stran až o pět stupňů. Vrcholová zážehová pohonná jednotka využívá mild-hybridní soupravu s pomocným elektromotorem. Ten čerpá energii uloženou v bateriích a pravidelně přitakává spalovacímu motoru.

Při brzdění umí systém vyprodukovanou přebytečnou energii vracet zpátky do akumulátorů. Šestiválcové a osmiválcové diesely tvoří silné pohonné portfolio modelu Q8. Které další kontinenty se dočkají vlajkového SUV Q8 a jaké budou pod kapotou motory, oznámí výrobce později.