Jeep ukázal sedmimístné SUV Grand Commander

Zástupci Jeepu odhalili dlouho očekávané třířadé SUV. Jde o nástupce modelu Commander a jmenuje se tak, jak všichni očekávali. Grand Commander vychází z konceptu Yuntu, ovšem finální podobu okoukal od kompaktního Compassu. Skupina FCA ho začne prodávat na čínském trhu.

Grand Commander překvapivě není o moc delší než současný Grand Cherokee prodávaný ve Spojených státech. Rozdíl v délce je zhruba pět centimetrů. Nový „Velký velitel“ má ale kratší rozvor a menší celkovou šířku. Navzdory rozměrům nabídne sedm míst k sezení.

Jeep Grand Commander

Zajímavá je také instalovaná pohonná jednotka eTorque. Grand Commander se bude prodávat pouze s inovovaným přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem. Ten pracuje také v novém Wrangleru a Cherokeem. Výrobce však „velitelskému“ Jeepu snížil výkonové parametry na 234 koní a 350 Nm, oproti původním 274 koním a 400 Nm. Motor inženýři spárovali s devítirychlostním automatem a pohonem 4×2 nebo 4×4.

Alternátor pomocníkem

Nový čtyřválcový motor DOHC Turbo s technologií eTorque využívá upravený alternátor k výrobě elektrického proudu, ale také slouží jako startér po deaktivaci systému Stop/Start. Dále nabízí podporu pohonné jednotce. Alternátor je spojen řemenem s klikovou hřídelí.

Za určitých podmínek dokáže díky elektrické energii pomoci otáčet samotnou hřídelí. Otázkou zůstává, jestli se třířadé SUV bude prodávat i v Evropě nebo ve Spojených státech. Jeep na těchto trzích nemá sedmimístného zástupce.

V USA testuje FCA maskované prototypy Grand Commanderu a každou chvíli se na internetu objeví špionské fotky. Politika Jeepu v Evropě ovšem napovídá, že se „velitelského“ Jeepu jen tak zájemci nedočkají. Nový Grand Commander tak zatím koupí pouze v Číně.