Nejzajímavější úpravy Porsche Cayenne

Prototypy a limitované série většinou budí velkou pozornost. Stuttgartský automobilový výrobce Porsche není výjimkou. Máme pro vás výběr čtyř nejzajímavějších variací populárního SUV Cayenne. Podívejte se na prototyp nejnovějšího modelu, SUV pro lovce, hybrid a speciální verzi pro náročnou transsibiřskou rally.

Detail zadního světlometu

Porsche Cayenne „Prototyp“

Před světovou premiérou na letošním frankfurtském autosalonu musel nový Cayenne 2018 projít řadou extrémních testů. Počínaje zkouškami ve velmi vysokých teplotách, konče tuhou skandinávskou zimou. Tovární jezdci vyzkoušeli jízdní limity Porsche Cayenne i na závodním okruhu Nürburgring. Jeden z maskovaných prototypů se jmenuje „Elfí král“. Automobilka ho momentálně vystavuje ve svém  muzeu ve Stuttgartu.

Porsche Cayenne „Jagdwagen“

Cayenne pro lovce v muzeu

Znovuzrození „Jagdwagenu“ v podobě moderního SUV představila automobilka v roce 2007. Auto má navíc ochranu podvozku, naviják, terénní pneumatiky a přídavná světla na střeše. Zástupci výrobce označovali auto jako ideální pro profesionální lovce. Vzadu je kromě nosiče na zbraně a munici také nakládací rampa pro ulovenou zvěř. Také jediný kus Porsche Cayenne „Jagdwagen“ můžete vidět v muzeu Porsche.

Nákres speciálního vybavení

Porsche Cayenne S „Hybrid“

Hybridní SUV Cayenne 2010

Na podzim roku 2002 představilo Porsche nové sportovní SUV Cayenne s pohonem 4×4. Jeho všestrannost rozšířil výrobce v roce 2010. Na trh dorazil Cayenne Hybrid. Porsche vyrobilo dva „polonahé“ prototypy. Ty nabízejí jedinečný pohled na vnitřní konstrukci. Komponenty hybridního pohonu jsou obarveny červeně.

Porsche Cayenne S „Transsyberia“

Toto SUV má přezdívku prérijní vlk. Sériová výroba a motorsport k sobě mají blízko, zvláště u modelu Cayenne. Zástupci automobilky se inspirovali dvojitým úspěchem soukromých závodních týmů v transsibiřské rally v roce 2006. Vítězové tehdy řídili právě Porsche Cayenne. Rok na to vznikla limitovaná edice 25 kusů modelu Porsche Cayenne S „Transsyberia“.

Zákaznický tým se s těmito SUV zúčastnil náročného závodu vedoucího z Moskvy do Mongolska. Po 14 dnech a 7 108 ujetých kilometrech se upravené modely Cayenne S umístily v první desítce. V roce 2008 vyrobilo Porsche další kusy této série. Ve stejném roce obsadily speciály v transsibiřské soutěži prvních šest míst.