Startuje jubilejní Rallye Dakar. Bude Tatra na pódiu?

Startem 40. ročníku Rallye Dakar projel rekordní počet 21 strojů s českou vlaječkou. Nikdy v historii jich nebylo víc. A čeští fanoušci mohli doufat v kategorii kamionů v umístění na stupních vítězů, ve třídě motorek a aut pak v atakování nejlepší desítky jezdců.

Vůbec poprvé se do boje s náročnou tratí pustili Češky na motorce a čtyřkolce. Gabriela Novotná i Olga Roučková měli jediný cíl. Dojet do cíle trasy dlouhé 8 299 kilometrů. „Nemám žádné ambice a nechci si je dávat do hlavy. To je cesta do záhuby. Chci se naučit co nejvíc. A závodit až v dalších dakarských ročnících,“ stála před startem nohama na zemi Roučková.

Klymčiw toužil po top ten

Naopak nejrychlejší z českých motorkářů Ondřej Klymčiw, který při předešlém ročníku skončil jedenáctý, chtěl tentokrát prorazit do první desítky. “Udělám pro to maximum. Samozřejmě je to takový můj sen. Na Dakaru se může stát cokoliv, ale pevně věřím, že to na Dakaru 2018 klapne,“ říkal.

Shodou okolností byl ve stejné roli ve třídě aut bývalý stálý jezdec mistrovství světa v rallye Martin Prokop s Fordem Raptor. „I když to třeba nevyjde, tak se nebojím říct, že budu bojovat o tu desítku. Jo, přijeli jsme sem, abychom to dokázali. Uděláme, co je v našich silách,“ sliboval Martin Prokop.

Tatra na pódiu?

Ještě výš v kategorii kamiónů mohla pomýšlet dvojice českých pilotů na tatrách Aleš Loprais a Martin Kolomý. Oba už znají pocit vítěze dakarské etapy a měli ambici prohánět nejrychlejší. Doufali v umístění na stupních vítězů a sošku maskota Rallye Dakar.

„Každý rok říkám, že bych si chtěl jednou dovézt toho Beduínka. Je to můj sen. Budu v tom sedět tak dlouho, dokud si ho opravdu nedovezu. Doufám, že budou všichni fandit a my budeme bojovat, ať se nemusíme za nic stydět,“ doufal Kolomý.

Nejmladším pilotem kamiónů ve startovním poli byl Čech s Liazem Martin Macík, který očekával mnohem těžší ročník, než byl loňský. „Bude to mnohem těžší, jede se čtrnáct etap. Pokud pořadatelé nebudou zkracovat etapy, budou mít všichni soutěžící velké problémy. Duny na začátku soutěže v Peru budou rozhodovat. Každá chyba v nich bude draze vykoupena velkou ztrátou času,“ říkal Macík.

Trasa 40. ročníku Rallye Dakar protínala Peru, Bolívii a Argentinu. Cíl měl mít 20. ledna v Cordobě.

Češi na Rallye Dakar 2018:

Motorky: Gabriela Novotná (Husqvarna), Ondřej Klymčiw (Husqvarna), Milan Engel (KTM), David Pabiška (KTM), Rudolf Lhotský (KTM), Petr Vlček (Husqvarna), Jan Veselý (KTM), Jan Brabec (Yamaha)