TEST: Toyota Land Cruiser – Terénní evergreen

toyota_land_cruiser

Nejdéle vyráběný model japonské automobilky sjíždí z linky už od roku 1951. Říká si Toyota Land Cruiser a nabízí to, co už je dnes vzácné – jde stále o pravověrný off-road.

Terénní evergreen má zapuštěné kořeny pěkně hluboko, proto jeho dovednosti provázejí automobilový trh už od roku 1951. Tehdy to bylo malé off-roadové autíčko. Dnes je to téměř pět metrů dlouhý a skoro dva metry vysoký velikán, který z běžného „osobáku“ udělá dětské autíčko. Nabubřelé proporce, masivní maska chladiče, velké lampy a vysoce posazený „čumák“ odpovídají image drsňáka.

Slyšeli jste o pronájmu Beast? Můžete si pronajmout Teslu přímo na ulici. Neváhejte použít slevový kód RU1RW5CPUU a stáhnout aplikaci zde >

Stačí se chytnout madla na A sloupku, sednout dovnitř a hned je jasné, o co tady jde. Toyota nemá ve zvyku centralizovat ovládače do dotykových displejů, takže tu má téměř vše svoje dedikované tlačítko. Přední sedadla jsou elektricky nastavitelná, stejně jako volant. Ten je standardně v nejzazší pozici a po nastartování se vrátí do nastavené polohy.

Toyota Land Cruiser je stálá čtyřkolka se samosvory. Spoustu překážek člověk překoná bez pomoci přídavné redukční převodovky nebo uzávěrky diferenciálu. Auto má zastavěné čtyři kamery, které usnadňují manévrování svým panoramatickým zobrazením okolí. Při stoupání do strmých kopců řidiči ocení především boční a čelní optiku, která ukazuje dění vpředu.