TEST: Toyota Land Cruiser – Terénní evergreen

toyota_land_cruiser

Nejdéle vyráběný model japonské automobilky sjíždí z linky už od roku 1951. Říká si Toyota Land Cruiser a nabízí to, co už je dnes vzácné – jde stále o pravověrný off-road.

Terénní evergreen má zapuštěné kořeny pěkně hluboko, proto jeho dovednosti provázejí automobilový trh už od roku 1951. Tehdy to bylo malé off-roadové autíčko, dnes se díváte na téměř pět metrů dlouhého a skoro dva metry vysokého velikána, který z běžného „osobáku“ udělá dětské autičko. Nabubřelé proporce, masivní maska chladiče, velké lampy a vysoce posazený „čumák“ odpovídají image drsňáka.

Stačí se chytnout madla na A sloupku, sednout dovnitř a hned je jasné, o co tady jde. Toyota nemá ve zvyku centralizovat ovládače do dotykových displejů, takže tu má téměř vše svoje dedikované tlačítko. Přední sedadla jsou elektricky nastavitelná, stejně jako volant, který je standardně v nejzazší pozici a po nastartování se vrátí do nastavené polohy.

Toyota Land Cruiser je stálá čtyřkolka se samosvory, takže spoustu překážek překonáte bez pomoci přídavné redukční převodovky nebo uzávěrky diferenciálu. Auto má zastavěné čtyři kamery, které usnadňují manévrování svým panoramatickým zobrazením okolí.

Při stoupání do strmých kopců oceníte především boční a čelní optiku, která vám ukazuje dění vpředu. Vyrazili jsme na testovací polygon, kde se kromě klesání a převýšení daly vyzkoušet také přechody.