Třída X je Mercedes mezi pick-upy za milion

Loni v říjnu ji stuttgartská automobilka poprvé ukázala ve Stockholmu, teď se nová třída X oficiálně představila i českému publiku. V industriálních kulisách bubenečské čističky odpadních vod v Praze uvedl Mercedes na tuzemský trh svůj první pick-up. Stojí skoro milion korun.

Mercedes oslavně zalepil bílé místo v portfoliu. Techniku si vypůjčil od japonsko-francouzské aliance Nissan-Renault a převlékl plechy a plasty. Corpus delicti? Na první pohled kliky. Ty prozradí příbuznost s Nissanem Navara. Jinak je to na pohled prakticky úplně jiné auto. Venku i uvnitř.

Třída X

Třída X má ovšem s jokohamskou sestrou shodné motory i převodovky, také nosnost, a i za Mercedes lze zapřáhnout až tři a půl tuny nákladu. Pokud tedy má člověk čtyřkolku. Ta stojí lehce přes milion korun, což je o 150 až 200 tisíc víc než v případě Rangeru, L200, Navary nebo Amaroku. Není však tajemstvím, že Mercedes cíleně míří především na majetnější sortu zákazníků, kteří si za obra s trojcípou hvězdou rádi připlatí.

Šestiválec v záloze

Základní turbodiesel o zdvihovém objemu 2,3 litru a výkonu 120 kW s šestistupňovou manuální převodovkou se cenovkou dostane pod milion korun. Za 973 tisíc ale dostane člověk pouze pohon zadních kol.

Silnější čtyřválec o výkonu 140 kW a pohonem 4×4 se v nejvyšší výbavě vyhoupne na 1 307 000 korun. Příští rok by měl dorazit i šestiválec, který má od loňského listopadu ze zmiňovaných pracantů jen Amarok. Do terénu vyrazí Mercedes třídy X se světlou výškou 202 milimetry. Off-road paket přidá dalších dvacet.

Nájezdové úhly činí lehce přes 30 stupňů vpředu a téměř 26 stupňů vzadu. Bohatá příplatková výbava nabídne mimo jiné uzávěrku diferenciálu za 18 tisíc. Spíš, než vozit palety po rozbláceném vrakovišti ale bude „ixko“ korzovat po zpevněných asfaltkách. Vždyť je to Mercedes mezi pick-upy.